Indledning
Vi værner om at beskytte din personlige integritet og behandler alle oplysninger og persondata i overensstemmelse med gældende love og regler. I alle sammenhænge, hvor vi behandler persondata eller andre vigtige oplysninger, træffer vi passende foranstaltninger for at forhindre uautoriseret adgang, spredning, ændring eller ødelæggelse.
Formål
Formålet med vores persondatapolitik er at forklare, hvordan vi indsamler og bruger dine personoplysninger. Vi redegør også for dine rettigheder og hvordan du skal gå frem, hvis du har synspunkter eller ønsker at klage til os.
Mål
Vores mål er, at du skal føle dig tryg ved, at din personlige integritet beskyttes og respekteres, og at dine personoplysninger behandles korrekt. Alle personoplysninger behandles omhyggeligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Overordnede retningslinjer
For at du bedre kan forstå, hvordan vi behandler oplysninger og data om dig, beskriver vi nedenfor vores overordnede retningslinjer og grundlæggende principper.
Oplysninger, du giver os
Du kan direkte eller indirekte blive nødt til at give os følgende oplysninger:
• Person- og kontaktinformation: Navn, fødselsdato, CPR-nummer, faktura- og leveringsadresse, e-mailadresse, mobiltelefonnummer m.m.
• Betalingsinformation: Kredit- og betalingskortdata (kortnummer, udløbsdato og CVV-kode), faktureringsoplysninger, bankkontonummer m.m.
Oplysninger, vi indsamler om dig
Når du bruger en eller flere af vores webtjenester, kan vi indsamle følgende oplysninger:
• Person- og kontaktinformation: Navn, fødselsdato, CPR-nummer, faktura- og leveringsadresse, e-mailadresse, mobiltelefonnummer m.m.
• Information om tjenester: For eksempel detaljer om de tjenester, du har købt.
• Finansielle oplysninger: Din indkomst, eventuelle kreditforhold, negativ betalingshistorik.
• Historiske oplysninger: Dine køb, betalings- og kredithistorik.
• Information om, hvordan du interagerer med vores tjenester: Hvordan du bruger vores tjenester, svartider på sider, downloadfejl samt hvordan du tilgår og forlader tjenesten.
• Enhedsinformation: For eksempel IP-adresse, sprogindstillinger, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, platform og skærmopløsning.
• Geografisk information: Din geografiske placering.
Oplysningerne, du giver os, samt information om tjenesterne og din finansielle information, er generelt nødvendige for at indgå et kontraktforhold med os. Øvrige oplysninger er nødvendige til andre formål, som beskrevet nedenfor.
Kommunikation
Vi kan anvende dine personoplysninger til at kommunikere relevant information om de tjenester, du bruger hos os, samt information om lignende tjenester, der kan være af interesse. Vi kan også anvende dine personoplysninger til at udføre kundeundersøgelser om vores tjenester, for eksempel via elektroniske kommunikationskanaler og telefon. Hvis du ikke ønsker at modtage sådan kommunikation, er du velkommen til at kontakte os, eller du kan afmelde dig fra vores udsendelser.
Hvem deler vi eventuelt dine oplysninger med?
Vi kan overføre eller dele dine oplysninger med udvalgte tredjeparter. Vi træffer alle rimelige juridiske, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at dine data håndteres sikkert og med et passende beskyttelsesniveau ved overførsel til eller deling med sådanne udvalgte tredjeparter. Vi kan eventuelt dele dine oplysninger med følgende parter eller ved følgende lejligheder:
• Leverandører og underleverandører som selskaber i vores koncern.
Når det er nødvendigt, vil vi dele dine personoplysninger med leverandører eller underleverandører for at kunne gennemføre forpligtelser i henhold til vores aftale med dig og til andre formål, som beskrevet i denne persondatapolitik.
• Myndigheder.
Vi kan give nødvendige oplysninger til myndigheder som eksempelvis politiet eller skattemyndighederne, hvis vi er forpligtede til det i henhold til lovgivningen, eller hvis du har godkendt, at vi gør det. Et eksempel på, hvornår vi som arbejdsgiver har en juridisk forpligtelse til at give oplysninger, er ved foranstaltninger mod hvidvaskning af penge og terrorfinansiering.
• Afhændelse.
Vi kan dele dine oplysninger med tredjeparter:
o Hvis vi sælger eller køber en virksomhed eller aktiver. I sådanne tilfælde kan vi give dine personoplysninger til en potentiel sælger eller køber af sådan virksomhed eller sådanne aktiver.
o Hvis en væsentlig del af vores aktiver erhverves af en tredjepart.
Bemærk, at vi aldrig vil sælge dine personoplysninger til tredjeparter uden dit samtykke.
Hvor behandler vi dine personoplysninger?
Vi bestræber os altid på at behandle dine data inden for EU/EØS. Dine data kan dog i visse tilfælde blive overført til og behandlet i lande uden for EU/EØS af et selskab i vores koncern eller af en anden leverandør eller underleverandør. Da vi er fast besluttede på altid at beskytte dine data, vil vi træffe alle rimelige juridiske, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at dine data håndteres sikkert og med et passende beskyttelsesniveau, som svarer til det, der tilbydes inden for EU/EØS.
Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi opbevarer dine data, så længe det er nødvendigt for at opfylde vores aftalte forpligtelser over for dig og så længe det kræves i henhold til lovbestemte opbevaringsperioder. Når vi gemmer dine data til andre formål end vores aftalte forpligtelser, for eksempel for at opfylde krav til hvidvaskningsforanstaltninger eller bogføring, gemmer vi dataene kun så længe, det er nødvendigt og/eller lovbestemt for det respektive formål.
Dine rettigheder til adgang, rettelse og sletning
• Ret til adgang til dine data
Du kan anmode om en kopi (et såkaldt registerudtræk) og verificere de oplysninger, vi har om dig. Det er gratis at anmode om en kopi.
• Ret til rettelse
Du har ret til at rette forkerte eller ufuldstændige oplysninger om dig selv.
• Ret til at blive slettet ("retten til at blive glemt")
Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger, hvor oplysningerne ikke længere er nødvendige for det formål, de blev indsamlet til. Der kan dog være juridiske forpligtelser, som forhindrer os i straks at slette dele af dine data. Disse forpligtelser stammer fra bogførings- og skattelovgivning, bank- og hvidvaskningslovgivning samt forbrugerretlig lovgivning. I sådanne tilfælde blokerer vi data, som vi er forpligtede til at opbevare, fra at blive brugt til andre formål end at opfylde sådanne juridiske forpligtelser.
Cookies og sporingsteknikker
Vi bruger cookies og lignende sporingsteknikker til at levere tilpassede løsninger til vores brugere af vores webtjenester. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi bruger cookies, er du velkommen til at kontakte os. Vi har en databeskyttelsesrådgiver, der kan informere mere detaljeret om, hvordan vi arbejder med personoplysninger og beskyttelse af privatlivets fred, kontakt vores hovedkontor for kontaktoplysninger.
Ansvarlig for hjemmesiden
Ansvarlig for hjemmesiden er:
Habo Gruppen AB, org.nr. 556199-2149
Mogölsvägen 6
551 14 Jönköping
Sverige
Kontakt os
Hvis der er spørgsmål om databeskyttelse på vores hjemmeside, eller hvis du som kunde ønsker information eller vil have dine data slettet, hjælper vi gerne. Send blot en e-mail til muurikka.dk@habo.com.
Du kan kontakte os per brev på følgende adresse:
Habo Gruppen AB
Att: Databeskyttelse
Mogölsvägen 6
551 14 Jönköping